Najaarsdeal: €198 €98
Alle essentiële MailChimp vaardigheden in 50 videolessen. Vlot en goed zelf je nieuwsbrief maken!
Bekijk deze online cursus→

Trainer:
Martijn Baltes

Betere blogteksten schrijven in 2 stappen

Het schrijven van aantrekkelijke blogartikelen is een van de grootste uitdagingen voor de meeste experts, adviseurs, coaches, therapeuten en andere specialisten.

Vaak gaan hun blogartikelen over concepten en technieken die voor de schrijver leuk en interessant zijn, maar niet voor het lezerspubliek omdat ze zich er niet in herkennen. Daarnaast zijn de titels vaak te algemeen waardoor de bezoeker zich niet geroepen voelt om het artikel te openen.

Stel dat een bezoeker een blogartikel ziet met de volgende titel: “De beste manieren om je doelstellingen te halen” dan zal dit hen niet direct aanspreken waardoor ze niet doorklikken om verder te lezen. Hierdoor mis je de kans om meer binding te krijgen met je bezoekers en je expertpositie te versterken.

Lees verder en ontdek hoe je in 2 stappen de reactie op je titels veranderd van  “o, ja” naar “hé, interessant!” waardoor meer mensen jouw artikelen zullen lezen.

Stap 1: Zorg dat je specifiek bent

Versmal je blik en richt je op één uniek aspect van het onderwerp waarover je wilt schrijft. Als je dit toepast op de voorbeeldtitel van zojuist “De beste manieren om je doelstellingen te halen”, dan zou je dit artikel bijvoorbeeld kunnen richten op de rol die vrienden kunnen spelen bij het halen van doelstellingen. Doelstellingen delen met vrienden helpt je doordat ze je gaan aanspreken op je voortgang.

De titel zou nu kunnen zijn: “Doelen bereiken? Deel je plannen met je vrienden!”

Dit is specifieker en maakt het artikel interessanter en meer uniek.

Stap 2: Noem klantvoordelen

Verplaats je nu in je doelgroep en denk zoveel mogelijk vanuit hun perspectief. Wat is het uiteindelijke resultaat voor de klant als hij jouw advies opvolgt?

Lezers willen bijna altijd van een bepaalde pijn af, een doel bereiken, een betere levensstijl, gelukkiger worden… etc. Ze zijn op zoek naar dit soort resultaten.

Weer terugkerend naar ons voorbeeld, stel dat je mensen helpt om af te vallen. Dan kun je het volgende klantvoordeel toevoegen aan de titel van je blogartikel: “om af te vallen”. De nieuwe titel wordt dan: “Sneller afvallen? Deel je plannen met je vrienden!”

Samenvatting:

Wil je aantrekkelijke blogartikelen schrijven? Volg dan deze 2 stappen:

1 – Zorg dat je specifiek bent

2 – Noem klantvoordelen

Met deze stappen in gedachten ben je in staat om korte, unieke artikelen te schrijven die de aandacht trekken van je doelgroep.

Ho, ho, niet zo snel! Zo makkelijk kom je er niet van af 😉

Heb je recent nog een artikel geschreven dat wel wat overtuigender zou kunnen? Hoe zou je dit “één-tweetje” kunnen toepassen zodat het artikel meer indruk maakt? Ik ben benieuwd naar je resultaten.
contact met Vlot & Goed

Plaats een reactie