Graag even je aandacht voor onze volgende gast:
Ik vertel je zo wat zijn advies is, maar eerst het volgende:
Dit is een vraag die elke klant, vaak onbewust, heeft:
Waarom moet ik voor jou kiezen?
Toch wordt deze vraag maar door weinig ondernemers duidelijk beantwoord. De tip van vandaag is daarom:
Zorg er voor dat duidelijk bent over de unieke punten van jouw producten en diensten.
En maak dat duidelijk in al je marketingboodschappen.
Als je dat niet doet, dan maak je het onnodig moeilijk voor je klanten omdat ze hun keuzes dan moeten baseren op hun eigen aannames over jouw unieke kwaliteiten.
Wat zijn de “Unique Buying Reasons” voor jouw producten en diensten?
Misschien is het makkelijker gezegd dan gedaan om ze te vinden. Daarom deze tip:
Je hoeft niet perse uniek te zijn, maar misschien is er iets dat je concurrentie wel heeft, maar niet benadrukt. Als jij dit punt als enige wèl benadrukt, dan ben je onderscheidend. Laat het voortdurend overal terugkomen in je promoties en je doelgroep gaat jou en je unieke eigenschappen in één adem noemen. En dat is vaak een lucratieve situatie.
En dan nu aan slag. Wat maakt jouw onderneming uniek? Deze lijst met Unique Selling Propositions (USP’s) brengt je vast op ideeën:
- Ben je goedkoper?
- Sneller?
- Lever je meer waarde voor hetzelfde geld?
- Veiliger?
- De best gewaardeerde?
- De vriendelijkste?
- De eerste?
- De best verkopende?
- De best geteste?
- Degene met de beste support?
- De meest complete?
- De meest innovatieve?
- De nieuwste?
- De oudste?
- Door de experts het meest aanbevolen?
- De meest betrouwbare?
- De leukste?
- De duidelijkste?
En het advies van de mol? Graven, graven, graven. Waarschijnlijk is dat wat je moet doen om je unieke eigenschappen te benoemen. Omdat dit voor jou als 'insider' meestal moeilijker is dan voor mensen die van buitenaf naar jouw onderneming kijken. Je ziet bepaalde dingen niet of je negeert ze.
Hulp nodig bij het graven? Als ‘outsider’ help ik je graag bij het vinden en helder verwoorden van jouw unieke aanbod!