AI duikt overal op. De ene nieuwe tool na de andere verschijnt en de grote bedrijven zoals Microsoft en Google voegen het toe aan Word, Powerpoint, Gmail en Docs.
Ik kan me voorstellen dat dat veel vragen oproept. Is het echt al bruikbaar in de dagelijkse praktijk? Waar begin je en wat gebruik je waarvoor?
Nut en noodzaak lijken niet altijd even duidelijk en je kunt je misschien niet voorstellen waar en wanneer je het zelf zou kunnen inzetten.
Toch is het niet aan te raden om nog langer de kat uit de boom te kijken. Als je wacht tot het stof is neergedaald, loop je een achterstand op.
Is AI echt zo revolutionair? Wachten of nu aanhaken?
Mijn advies: begin er gewoon mee! Het hoeft allemaal nog niet even duidelijk te zijn, het gaat erom dat je ermee experimenteert. Je merkt wat makkelijk is, en waar AI nog worstelt om iets bruikbaars te produceren.
Het voordeel van experimenteren is dat er van alles gebeurt in je hoofd. Je gaat vanzelf combinaties maken van je bestaande kennis met de nieuwe mogelijkheden.
Door te experimenteren met nieuwe tools
word je creatiever, sneller en professioneler bij het maken van content
Start vandaag nog met je AI content experiment
Weet je niet waar je moet beginnen? Doe dan mee met mijn AI content experiment. Je leert hoe je zonder technisch gedoe de nieuwste AI tools inzet om waardevolle en duidelijke content te schrijven.
Dit zijn de belangrijkste onderdelen van deze case study:
- Hoe je met HumanWriter binnen een half uur 100 blogartikelen produceert
- Hoe je met Ideogram een logo en illustraties maakt
- Hoe je met Bing afbeeldingen unieke afbeeldingen maakt
- Hoe je de content automatisch importeert in een nieuwe WordPress site
- Hoe je de site aanmeldt bij Google
- Hoe je de prestaties van je site in de loop van de tijd kunt volgen via een gratis tool van Google
- Hoe je nieuwe kansrijke zoektermen vindt en hoe je daar met AI goede en vindbare content voor schrijft in jouw stijl. Ik laat zien hoe je dat doet met zowel ChatGPT, Claude en Google Bard
Er komen regelmatig nieuwe lessen bij en deelnemers aan de cursus kunnen vragen insturen die ik als inspiratie gebruik voor de nieuwe lessen.
Allemaal met gratis tools, op een paar dubbeltjes per artikel na voor het gebruiken van je OpenAI API, wat misschien ingewikkeld klinkt, maar in de praktijk binnen een paar klikken is geregeld.
Interessant? Deze case study is onderdeel van de online cursus "Vindbare en behulpzame content schrijven (met en zonder AI)".
Je kunt er direct mee starten, meer dan 25 videolessen staan hier voor je klaar: