Najaarsdeal: €198 €98
Alle essentiële MailChimp vaardigheden in 50 videolessen. Vlot en goed zelf je nieuwsbrief maken!
Bekijk deze online cursus→

Trainer:
Martijn Baltes

[Infographic] Facebook zakelijk gebruiken

Meer bereiken met je Facebook bedrijfspagina? Begin bij de basis. Met deze 8 eenvoudige en snel toepasbare Facebook tips krijg je snel meer volgers en meer interactie.

1. Laat je volgers iets doen met je berichten

Facebook bepaalt wat volgers van je pagina te zien krijgen door middel van het 'Edge Rank' algoritme. Door deze formule van Facebook krijgt gemiddeld slechts 8% van je volgers je berichten te zien. Hoe meer bezoekers iets met je berichten doen ('vind ik leuk' aanklikken, delen en/of reageren) hoe beter je berichten zichtbaar worden. Maak daarom je berichten interessanter en zorg ervoor dat:

  • Je regelmatig berichten plaatst
  • Er een foto of video in je bericht zit
  • Je vraagt om een actie: liken, delen, reageren

2. Gebruik een hash-tag voor trefwoorden

Gebruik een hash-tag voor belangrijke trefwoorden (= het # symbool plaatsen voor het trefwoord, zonder spatie). Als je de hash-tag inzet voor een bepaald onderwerp waarop jij gevonden wilt worden, kom je sneller naar boven als mensen zoeken op dat onderwerp.

3. Plaats een call-to-action knop

Plaats een ‘call-to-action’ knop op de omslagfoto van je Facebook pagina. Ideaal om mensen direct contact met jouw bedrijf op te laten nemen, een training te laten boeken of ze bijvoorbeeld te laten shoppen.

Infographic Facebook Bedrijfspagina

4. Activeer de ‘expresreactie’

Ben je niet dagelijks bereikbaar om te reageren op Facebook berichten van klanten? Dan kun je instellen dat Facebook automatisch een antwoord geeft dat je zelf hebt ingesteld. Op deze manier weten geïnteresseerden direct waar ze aan toe zijn en heb jij de tijd om later contact op te nemen.

5. Plaats meer video’s

Doordat video's het meest gedeeld worden op Facebook, krijg je daarmee sneller interactie met je fans.

6. Zet belangrijke berichten vast

Zet belangrijke berichten vast bovenaan de pagina. Dit zijn berichten die fans direct zien als ze je pagina bezoeken. Dit kan een nuttige functie zijn om nieuwe producten of evenementen te promoten.

7. Zorg voor balans

Zorg voor een gezonde balans tussen promotionele en niet-promotionele content. Als contentstrategie is 50-50 is een mooie basis. Dit betekent dat 50% van de berichten is gericht op promotionele inhoud en 50% van de berichten is gericht op betrokkenheid (bijvoorbeeld tips, bedrijfsnieuws, quotes of humor).

8. Meten is weten!

Meet je resultaten. Op basis hiervan kun je je marketingactiviteiten op Facebook gemakkelijk verbeteren. Je kunt de prestaties van je advertenties meten met de Ads Manager (Advertentiebeheer) en die van je gewone berichten met de Insights tool.

Verder lezen:

[related_posts limit="3" image="150"] [divider]

Plaats een reactie