Het is alweer een tijd geleden dat we druk waren met het AVG proof maken van onze websites en nieuwsbrieven.
Ook al hoor je er op dit moment niet veel meer over, het is nog steeds aan te raden om je abonnees een mogelijkheid te geven waarmee ze zelf kunnen aangeven wat ze van je willen ontvangen. Niet alleen vanwege de AVG maar vooral ook omdat je meer succes hebt met je nieuwsbrieven als ze goed aansluiten bij de wensen van de ontvangers.
MailChimp heeft een handig formulier voor het inventariseren van de voorkeuren van je abonnees: het 'update profile form'.
Een linkje naar dat formulier is te vinden onderaan elke MailChimp nieuwsbrief. Nadeel van dat linkje is dat het heel onopvallend is.
In de video (4 minuten) hieronder zie je hoe je hier iets aan kunt doen door er een opvallende knop "Voorkeuren opgeven" van te maken:
Eerstvolgende groepscursus Mailchimp
Donderdag 21 november 2024 (9.00u – 16.30u)
Nog 3 plekken beschikbaar
Andere (vaak vergeten) belangrijke instellingen
Alhoewel MailChimp zeer gebruiksvriendelijk is, vindt niet iedereen snel de rode draad door deze Engelstalige software. Daar is natuurlijk een oplossing voor: de MailChimp cursus.
Stap voor stap word je in de juiste volgorde door MailChimp geleid. Je mist de belangrijke en soms ‘verstopte’ instellingen niet en je bespaart een hoop tijd.
Meer weten? Klik dan op de onderstaande knop en lees wat je leert en bereikt met de cursus MailChimp: