MailChimp heeft onlangs het segmentatiescherm aangepast waarmee je de ontvangers van je nieuwsbrief selecteert. Een goed moment dus om dit en enkele handige selectiemogelijkheden te bespreken.
In de onderstaande video zie je hoe het nieuwe segmentatiescherm werkt aan de hand van deze twee praktijkvoorbeelden:
1) Het versturen van een herinnering van de vorige nieuwsbrief naar iedereen die deze nog niet geopend heeft.
2) Het versturen van de vorige nieuwsbrief naar alle nieuwe abonnees in je Audience die zijn toegevoegd sinds het laatste verzendmoment.
Onzeker over je MailChimp vaardigheden?
Vraag je je af of alles goed is ingesteld en of het misschien makkelijker of beter kan? Dan word je vast wijzer van een van deze interactieve MailChimp cursussen:
1 dag, Hilversum
0,5 dag
2 + 1 uur
Een resend van de laatste nieuwsbrief naar mensen die deze niet geopend hebben is handiger via de app van Mailchimp.
Inderdaad, via de MailChimp app gaat het nog makkelijker. Dank voor je bijdrage, Frank!
Bedankt voor deze duidelijke video Martijn. Ik vind het een interessante aanpassing in Mailchimp die ik zeker ga gebruiken. Misschien denken mensen bij het ontvangen van de nieuwsbrief "die zal ik straks of vanavond wel lezen", en vergeten dat dan door het drukke leven. Dan is het fijn hen zo'n herinnering te kunnen sturen …
Fijn, even wegwijs in de laatste aanpassingen. Dank je wel voor deze behulpzame video.