Aartjan van Erkel van Schrijvenvoorinternet.nl (aanrader!!!) schreef een leerzaam artikel met deze titel:
"Wat te doen als een klant je keiharde kritiek geeft?'
Dit artikel is wat mij betreft waardevol om 4 redenen:
- Het taalgebruik is prettig en makkelijk te lezen.
- In het begin zit een 'teaser' die je verder doet lezen waardoor de mail 'onweerstaanbaar' wordt.
- Het bevat een duidelijke uitleg van 'give (value) first' principe en waarom dit principe winstgevend is.
- De mail is een perfect voorbeeld van hoe je tips en zelfpromotie op een prettige manier combineert.
De mail begint zo:
Laatst kreeg ik een mail van een lezeres waardoor ik de hele dag een rotgevoel had.
De mail begon zo:
"Ik wil even kwijt dat ik je manier van verkoop wel erg irritant vind. Ik heb mijn best gedaan om de video's uit te kijken maar heb ze op het laatst toch weg geklikt. Het kost mij echt heel veel tijd en je kan veel sneller tot je doel komen."
Ze reageerde op een van de video's van 10-15 minuten die ik de afgelopen tijd opnam, over meer omzet maken met je nieuwsbrief. Pikant detail: in de video's geef ik tips, zonder iets te verkopen 🙂
Inmiddels zie ik deze ongezouten mail niet meer puur als kritiek. Ik heb er 7 dingen van geleerd, ik vertel zo welke 7 dingen.
[Klik hier om de volledige mail te lezen]Nog even over jouw website…
- Krijg je weinig bezoekers op je website? Of heb je wel aardig wat bezoekers, maar komt er zelden een aanvraag binnen via je site?
- Heb je veel gelezen en gehoord over zoekmachine-optimalisatie, social media en e-mailmarketing, maar weet je niet goed waar je moet beginnen?
Download dan hier de tips (pdf-document) en je weet na 10 minuten hoe je dit eenvoudig aanpakt. Je kunt dus gelijk aan de slag