Najaarsdeal: €198 €98
Alle essentiële MailChimp vaardigheden in 50 videolessen. Vlot en goed zelf je nieuwsbrief maken!
Bekijk deze online cursus→

Trainer:
Martijn Baltes

WordPress website laten maken

Website laten maken, plan van aanpak:

Je wilt graag dat jouw website hetzelfde uitstraalt als jij. De website past bij jouw en spreekt jouw taal. Een persoonlijke benadering vinden wij daarom essentieel. Zo pakken wij het aan:

1. Kennismaking en beeldvorming

Je komt naar ons toe of wij komen naar jou. We horen graag alles over jouw doelgroep, werkwijze en doelstellingen.

Wat is het doel van je website? Dit is de belangrijkste vraag. Wordt jouw website alleen een online brochure of wordt jouw website een krachtig marketinginstrument? Wie wil je bereiken met je website en waarmee ga je ze boeien? Een (zakelijk) blog bijvoorbeeld is een perfect middel om jouw doelgroep aan te spreken en in gesprek te raken. Je trouwe lezers worden vrienden, en vrienden worden sneller klanten dan vreemden. Lees meer over de voordelen van zakelijk bloggen in mijn blogartikel  "Start een blog en maak vrienden met je website".

Wat wil je uitstralen? Dat kun je vast wel vertellen en uitbeelden. Uitbeelden? Ja, laat maar eens een paar websites zien die je aanspreken qua vormgeving. Of advertenties of boeken. Dit duurt meestal een uurtje of twee. De belangrijkste onderwerpen in dat gesprek zijn:

Wat doe je? Schrijf voorafgaand aan onze kennismaking even op waarom mensen met jou in zee moeten gaan. Wat kun je voor ze betekenen? En hoe doe je dat? Het hoeven geen lange perfecte stukken tekst te zijn. Dat komt later wel. Het gaat om de eerste ruwe schets.

Wie ben jij? Communicatie wordt steeds persoonlijker. We gaan steeds meer ‘zakendoen’ met de persoon achter het bedrijf. Dus denk eens na over jouw persoonlijke verhaal: wat is jouw motivatie en achtergrond, wat kenmerkt jou als persoon? Gewoon even een ruwe versie typen!

Is jouw domeinnaam nog vrij? Natuurlijk gaan we kijken of het door jou gewenste www-adres (domeinnaam) nog beschikbaar is en welke alternatieven er zijn.

Hosting? Naast een domeinnaam heb je ook een plekje nodig waar de bestanden staan die jouw website vormen. Dat plekje is een server die aangesloten is op het internet. Dit heet 'hosting' en is niets ingewikkelds, want daar zijn talloze bedrijven voor die dit voor je verzorgen zonder dat je daar enig omkijken naar hebt. Bij voorkeur werken we voor domeinregistratie en hosting met Greenhost omdat zij klimaatvriendelijk werken. Meestal heb je genoeg aan het kleinste pakket. Wij hebben geen belang in Greenhost en je doet direct zaken met ze voor wat betreft de domeinregistratie en hosting. Hiervoor betaal je een jaarlijks terugkerend bedrag. Dat kan allemaal gelijk geregeld worden via hun website. Wij helpen je daarbij.

2. Ontwerpen

We gaan aan de slag met jouw wensen. We maken een concept layout voor je website en indien gewenst ook een aantal concepten voor je logo, briefpapier en visitekaartje. We mailen dat naar je en bepalen in overleg je definitieve keuze.

3. Maken

Nadat je de ontwerpen hebt goedgekeurd, maken we de definitieve website en de digitale versies voor het eventuele drukwerk. We kunnen je ook helpen bij het vinden van een drukker met een goede prijs/kwaliteitverhouding en de bestanden geschikt maken volgens hun aanleverspecificaties.

4. Afronding, instructie en overdracht

Klaar! Nou ja, bijna dan. We zien elkaar weer en spreken de laatste puntjes door die nog aangepast moeten worden. Dit betreft geen grote dingen maar de fine-tuning. Een beetje zout en peper om het geheel perfect op smaak te brengen, zeg maar.

Het is belangrijk dat jouw klanten altijd de meest actuele informatie zien op de website. Daarom is het wel zo handig als je dat zelf kunt verzorgen. We leggen je het CMS (content management systeem) van je website uit. Zeg maar de ‘achterkant’ van je website; het beheerdeel. Weer niets ingewikkelds. Een bericht plaatsen of een nieuwe pagina maken etc. is eigenlijk net zo makkelijk als het vesturen van een e-mail. En je krijgt een beknopte handleiding van ons als naslag. Je website is er nu klaar voor, en jij bent er klaar voor!

5. Ondersteuning

Ook als het gaat om ondersteuning zijn we Vlot en Goed. Na de afronding zijn we goed bereikbaar en helpen we je graag weer een stapje verder.;

Investering

Om een indicatie te geven van de investering, vind je hieronder twee voorbeelden. Uiteraard wil je natuurlijk net iets anders. Maar volgens mij kom je er wel uit en kun je met deze informatie een aardige schatting maken voor jouw website. En anders weet je me te vinden via de contactpagina!

Basic. Je hebt al een logo. Of je hebt geen logo nodig. Foto’s heb je ook al en de teksten schrijf je zelf. Het gaat om een nieuwe domeinnaam. Op je site wil je een stuk of vijf pagina’s, kort samengevat: ‘wie’, ‘wat’, ‘waar’ en ‘hoe’. De sites van CC Transitions en R-Connect zijn hier goede voorbeelden van.

Zo'n website inclusief instructie zodat je de website zelf kunt aanvullen en bijhouden komt neer op een investering van ongeveer 1.448 euro.

Compleet. Je wilt alles graag in één keer geregeld hebben. Ik regel voor jou de website, het logo en het ontwerp voor je visitekaartje. De website heeft een blog/nieuwspagina, social media deel- en volgknoppen en een contactformulier. Daarnaast kunnen bezoekers zich abonneren op je nieuwsbrief. Zo bouw je een mailinglijst op en blijf je in beeld bij je doelgroep. Mijn website is een goed voorbeeld van deze aanpak.

Zo'n website vraagt om een investering van ongeveer 2.948 euro.

De bedragen zijn exclusief 21% BTW.